Forum Algemeen Sleepwet achtig lekken?

• Auteur
    Aantal berichten: 4

Zoals het lekken onderwerp al laat zien, is er een groot gat aan de achterkant van de regelgeving omtrent de privacy.

Kan ik straks bij het aangaan van een betaling verlangen dat de andere (onvangende of betalende) partij mijn privacy respecteerd en beloofd mijn transactie niet gebruikt/opslaat/deelt?

Ik heb er niks aan dat de privacy instellingen van de banken standaard op slot staan als straks alle commerciele ontvangers standaard al mijn gegevens in de big-data poel dumpt en er lekker Cluedo mee gaan spelen….

• Ben Van den BroekBvdBroek
    Deelnemer

Als ik het goed heb worden tegenpartij gegevens gezien als nodig voor het nakomen van de overeenkomst en kunnen ze alszodanig aan de AISP ter beschikking worden gesteld. Zie ook de brief van de Autoriteit Persoonsgegevens van 20 december 2017.

• Removed UserRemoved User

Dus als je je eigen privacy wil beschermen moet je weten of de andere partij wel de gegevens vrij geeft.

Dit zou gemeld moeten worden aan de klant die zijn privacy hoog in het vaandel heeft staan, misschien een mooie gelegenheid om een nieuwe service in het leven te roepen om bv gebruikt te maken van tussen rekening(en) zoals bij de betaaldienst Tikkie het geval is?

Het enige wat de andere partij dan ziet is de betaling, de referentie en het nummer van de tussenrekening

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.