Forum Access to the Account – XS2A Waar moeten TPP’s aan voldoen?

• Auteur
    PSD2-expert
    Aantal berichten: 8

De TPP’s moeten voldoen aan de eisen voor klantauthenticatie die door de EBA gesteld gaan worden in de ‘regulatory technical standard’ (RTS). TPP’s mogen gebruik maken en vertrouwen op de authenticatiemiddelen die de ASPSP zijn klant ter beschikking stelt.

• Peter de MonyéPDM
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Wij zijn software leverancier voor verenigingen van eigenaren de wens bestaat al lang bij onze gebruikers dat automatisch de mutaties bij de bank worden opgehaald en ingelezen. Volgens mij moet dat met PSDII mogelijk zijn?

• Geert BlomGeert Blom (Enigma Consulting)
      PSD2-expert
      Aantal berichten: 12

Via de PSD2 wordt inderdaad geregeld dat, wanneer u zich registreert als rekeninginformatiedienstverlener, u de rekeninginformatie van uw gebruikers kan ontsluiten, mits zij daar toestemming voor verlenen.

Om als rekeninginformatiedienstverlener te mogen acteren dient u een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten en u te registreren bij zowel de EBA als bij de van toepassing zijnde partij in Nederland.
      Naar verwachting gaat de DNB de instantie zijn die deze registratie gaat faciliteren.

De EBA is de partij die richtlijnen dient te publiceren over de voorwaarden die gelden met betrekking tot de verzekering en de registratieprocedure. Vooralsnog is dit nog niet gebeurd.

• Peter de MonyéPDM
    Deelnemer

Ik vind dat er inderdaad nog zo weinig over te vinden is qua registratie etc, maar ook hoe er gekoppeld kan en gaat worden en hoe je je als software leverancier hier al op kan voorbereiden. Met SEPA was er voldoende documentatie en waren er testomgevingen. Ik heb gezocht maar kan hier niets over vinden. Hebben jullie wellicht advies waar ik dit kan vinden etc.

• Arco WitterArco_King_Software
    Deelnemer

@pdm: Ik heb hier ook al een topic over geopend. Omdat alle banken voor zichzelf mogen bepalen hoe de ontsluiting plaatsvindt, zal het een ramp worden qua wildgroei.
    Wat bij SEPA al een beetje was qua inhoud van de bestanden (de vervelende Propriatry velden), wordt nu nog veel erger, omdat elke bank volledig op haar eigen wijze mag (en zal!) ontsluiten.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.