Forum Access to the Account – XS2A Account information services Weet iemand welke rekening-informatie precies gedeeld moet worden?

Weergave van 1 genest antwoord
  • Auteur
      Deelnemer
      Aantal berichten: 4

Voor de hand liggen natuurlijk het saldo en de geboekte transacties, maar daarnaast kennen we natuurlijk ook nog geplande en periodieke betalingen, aanstaande incassi, etc etc daarvan is het mij althans niet echt duidelijk of het ook beschikbaar gesteld moet worden.

• Geert BlomGeert Blom (Enigma Consulting)
      PSD2-expert
      Aantal berichten: 12

Welke informatie nu precies getoond moet worden staat niet precies voorgeschreven in de PSD2.

Ik verwacht dat het minimale scenario eruit bestaat dat banken saldo-informatie en bij- en afschrijvingen tonen. Bij Saldo-informatie verwacht ik in ieder geval de naam van de rekeninghouder, de IBAN van de rekeninghouder en het saldo van de betaalrekening. Bij de Bij- en afschrijvingen-informatie verwacht ik de naam van de rekeninghouder van de tegenpartij, de IBAN van de tegenpartij, het bedrag van de bij- of afschrijving en een vermelding van de datum van de bij- of afschrijving. Een en ander vergezeld van benodigde hulpindicatoren zoals bijvoorbeeld een valuta-aanduiding.

Daarnaast kan iedere rekeninghoudende betaaldienstverleners kiezen om andere informatie optioneel aan te bieden, bijvoorbeeld de zaken die jij voorstelt.

Weergave van 1 genest antwoord
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.